DAY 3: Your parents

Mamma & pappa, dom är ganska speciella och dom absolut bästa. De träffades 1986 eller något sådant på ett dansställe, och blev kära, och så kom jag två år senare och då passade de på att gifta sig också.

Mamma är alls ingen bullmamma, även om hon bakar de bästa bullarna, men hon finns alltid där för mig och jag kan verkligen prata med henne om allt. Jag brukar säga till henne att hon är min bästa kompis, för det är hon. Och när vi träffas vill hon göra det hon gillar bäst; snuffa mig i nacken, fastän det kittlas så mycket.

Pappa träffar jag inte så mycket, och det är himla tråkigt. Vi pratar desto mer i telefon och vi skrattar alltid så himla mycket tillsammans. Han är lite professors-snurrig och dricker för mycket rödvin men han är den bästa pappan jag kan tänka mig ändå. Det bästa jag vet är att krama honom, även om mina armar numera inte räcker runt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0