DAY 1: introduce yourself

Om jag skulle beskriva mig själv med ett ord, skulle det vara: snurrig. Jag vet inte, men jag har totalt tappat greppet om saker och ting det senaste, och har inte den totalfokus jag alltid haft. Jag brukar skylla på åldern (22).

Mina dagar fylls av sjuksköterskestudier, och just den här hösten har börjat himla bra eftersom vi hade 9 veckor praktik. Jag har alltid velat bli sjuksköterske, så länge jag kan minnas, och kan väl säga att jag föddes in i en vårdkultur (mamma ssk & pappa medicin, lillebror läser medicin). Blir irriterad när folk säger att läkare är samma yrke som ssk fast med högre lön, och har lätt för att bli förtjust i mina lärare.

Min favoritfilm är Schindlers list och min favoritbok är Sasjenka, och jag lyssnar allra helst på Paolo Nutini, Ella Fitzgerald, The Beatles, Rufus Wainwright, eller nu senaste, Daniel Adams-Ray.



Source

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0