SKRYNKLIGA TJUGOLAPPAR

Det är alldeles alldeles krispigt ute idag. Hela världen är som inpackat i kyla trots att solen skiner och förstärker den vita frosten på gräsmattan. Jag gillar det. Jag hade gärna spenderat hela dagen i en tjock jacka, mössa och vantar, druckit varm choklad och ätit ostmackor, kanske suttit vid vattnet och tittar på fåglar och människor.

Men istället sitter jag som fastklistrad vid mitt köksbord, läser och sammanfattar vårat immunförsvar, med basofiler, nekrofiler, förlåt neutrofiler, makrofager och vad fan det nu heter. För på lördag är det omtenta numero uno, och nästa lördag är det omtenta numero dos, och någonstans där emellan ska en skrivppgift in och ett seminarium ska genomföras. Plus att vi har en massa föreläsningar. Meaning, att jag inte har något socialt liv.

Jag har iallafall min autumn playlist i bakgrunden, en härlig blandning av Kent, Winnerbäck, Hearts of Black science, Adam Heldring, Lily Allen och Muse.

Så puss på er.


Kommentarer
Postat av: S

Karham, min älskling! Vi lever i samma bubbla, jag är i samma situation. Just nu sitter jag och sniffar kladdkaka, okej jag njuuuuter för fullt med en kanna kaffe och India Arie's ljuva röst.



Hur går det för dig? Hade ni en bra kväll du och H?



Kärlek

2009-10-17 @ 01:31:00
URL: http://yourstrulysam.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0