MMM

Måndag, ny vecka. Tentan i lördags kändes bra, så jag hoppas på positivt besked om sisådär 3 veckor. Middag hos mamma på kvällen och sedan ut i natten för att fira Martin och Jessi! Långpromenad, godis, plugg och tvätt igår, fin söndag.

Innan föreläsningen idag som våra studierektorer skulle hålla, så började de förklara, bara sådär från ingenstans, om hur alla våra deldiscipliner hänger ihop med vårat yrke. I början av utbildningen hade vi en jätteknasig kurs om vårdandets sociologi, pedagogik, teori och metod, och jag fattade aldrig riktigt hur allt hängde ihop. Idag repeterade vi lite eftersom vi läser en sådan bred kurs nu, och de förklarade på ett bra sätt hur vi ska kunna kontextualisera allting i slutändan. Vilken kick jag fick, äntligen förstår jag. Så nu vill jag förkovra mig i all kurslitteratur vi haft fram tills idag, mer djupgående än vad jag gjort innan. Skönt känsla indeed.

Träning på det, inte skönt för knät, skrev upp mig på gyminstruktion så kanske man kan få lite tips på hur man kan träna ut sin ynkliga och veka kropp...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0