DEDICATED TO THE ONE I LOVE

Ni vet när man säger att lukt-, smak- och hörselsinnena stimuleras, och lockar fram gamla minnen? Just så har den här förmiddagen varit för mig. Av någon anledning började jag lyssna på the Mamas & the Papas och det kändes som ett hugg i magen. De spelar underbar musik, som berör en. Och så flyter minnena från hösten och vintern 2007/2008 upp. Den hösten jag och Anette bodde tillsammans i Alanya. Av en gemensam vän fick vi låna buntar med gamla CD-skivor som flitigt lyssnades igenom på den lilla CD-spelaren som vi hade i köket. Och så en dag var det dags att sätta i Carlifornia Dreamin': The Very Best of the Mamas & the Papas. Och jag föll. Varenda dag, varenda kväll ville jag ha den plattan snurrandes, med musiken ur högtalarna som en härligt skimmer över vårat liv. När Anette lagade sina goda grönsakssoppor som vi föråt oss på, när vi bråkade om kläder som båda två ville ha på sig, när vi satt ändlösa kvällar och nätter på balkongen, drack äckligt billigt vin och kedjerökte, när vi satt och pysslade vid matbordet med våra fotoalbum.

Alltid alltid alltid.

Vad jag vill tillbaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0