...AND IT WAS ALL YELLOW

Ehum, jag var alltför långsam i morse. Vaknade en halvtimma för sent, seg i dusch, seg med frukostmackorna, tja, jag "missade" helt enkelt bussen. Men det gör inte så mycket eftersom jag sitter hemma och läser, antecknar, dricker kaffe, och nu tar en inplanerad kvarts paus med ett grönt äpple.

Den här månaden kan tänkas vara ganska ångestfylld för mig, då vi ska flytta ut allt från vårat gamla hus, jag ska hjälpa Helena att flytta, säkerligen jobba lite (who am I kidding?) men det viktigaste av ALLT, plugga inför två tentor, varav en är en omtenta (pinsamt, jag vet, men what to do but to keep a happy face?).

Så jag har lagt upp en liten strategi - det är fyra veckor till tentan i Vårdvetenskap, och fem veckor till sluttentan i Humanbiologi, och två av dem går till den förstnämnda kursen och resterande tre till biologin. Och jag har dessutom skrivit upp i kalendern vilka tider jag ska läsa varje dag, och funderar även på att skriva sidor/kapitel/böcker/anteckningar som jag SKA ha tagit mig igenom vissa dagar. Sounds good, eh? Wish me luck!


Kommentarer
Postat av: Em

Du ar sa strukturerad! I'm impressed :)



Tack for omtanken forresten, mar tyvarr samre idag, men

har atminstone varit hos lakaren. Huvudsaken ar val att Liten

mar bra i alla fall & det verkar h*n gora :)



Jag alskar att ha stor mage, haha! Forutom nar det kommer

till vardagliga saker som att knyta skor, ta pa sig strumpor,

raka benen osv. Da ar den ganska sa ivagen ;)



Kramar

2009-05-04 @ 13:54:02
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0