Flowers

Den som tror att jag inte pluggat på hela eftermiddagen och kvällen har sååå fel. Efter maten åkte jag och mamma till IKEA och kollade köksbord, och sedan la jag mig i mamsens säng och drog igenom Stiers Kulturmöten. Det är extra kul att läsa när det är intressanta saker man läser. Visste ni till exempel att Carl von Linné inte bara kategoriserade blommor och blader, han gjorde likadant med människor? Jag ska då aldrig hylla den rasisten igen, ta bort han från min hundralapp eller var hans fula nuna nu finns någonstans.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Läser om rasforkning just nu för mitt uppsats. Skippa typ alla historiska museer i så fall också för det ligger mycket mys i deras samlingar som är stulet från gravar. Dock får man tänka att den synen var typ grund i hela samhället fram tills 1950-talet. Rasforkskningen var som störst runt 1920-30-talet här i Sverige. Historia är grymmare än vad man tror oftast

2009-03-25 @ 22:58:18
URL: http://trollkona.blogg.se/
Postat av: Karin

Johanna: I know, I know, det var "så det var". Tur att vi lever nu då :P

2009-03-26 @ 08:30:48
URL: http://huvudsaken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0