Svårt beslut


Jag tycker att fyrverkerier är roliga och vackra att titta på! Så länge det är någon annan som
fyrar av dom. I år bad jag Benji att handla dem men de köpte inga, och det gjorde inte någon
av oss så mycket. Vi såg på när grannarna smällde av sina istället.

Jag vill inte att fyrverkerier ska förbjudas men ändå vill jag det. Jag har en liten vovve,
men han har inte så ont av de höga smällarna. Dessutom har man läst om olyckor
som orsakats av fyrverkerier de senaste dagarna, folk som blivit av med ögon och händer.

Många säger att man bara ska vara försiktig och hålla sig på säkert avstånd
men ibland är det faktiskt fel på pjäserna, och då spelar det ingen roll vad
det står i manualen eller hur snabb man är att springa därifrån.

Jag hoppas att ni fått njuta av fina fyrverkerier och att ingen har råkat ut för något.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0