Om att vara någon

Tänk om man var någon annan. En kändis, eller någon helt okänd, men ändå en annan människa. Kroppsligt och själsligt. Det skulle vara som att kunna läsa någon annans tankar, känna någon annans känslor. Fast då hade man antagligen inte vetat om hur det är att leva sitt eget liv, så då hade det ändå inte spelat någon roll. Tänk om jag skulle trycka på en knapp och helt plötsligt har jag, och till exempel Scarlett Johansson, bytt liv! Då skulle hon antagligen bli helt till sig i trasorna och undra vad som hänt. Men det hade varit skoj att prova på kändislivet, tjäna massa pengar och vara jagad av paparazzi.







Jag tror många funderar på sådant här ibland och det behöver ju inte betyda att man inte är nöjd med sitt eget liv. "Perfekta" kändisar undrar också hur det skulle vara att byta liv med någon, det är jag övertygad om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0