En här och en där

Jag funderar jämt och ständigt på att göra en till tatuering, och jag har en massa olika idéer på både motiv/texter och
ställen att sätta dom på. Men så ska den ju sitta ett litet tag också, så jag vill fundera lite till. Jag har redan en liten text på magen, det står Agir ketiye dilemin, och är den första raden i en jättevacker kurdisk sång. Jag och min lilla H gjorde dem tillsammans i Turkiet förra sommaren, hon på benet och jag på magen.

Jag gillar verkligen text-gaddningar och skulle vilja fortsätta med ett flertal, men på olika språk. Till exempel en bibeltext
på hebreiska, och något på engelska och turkiska.

Vill även göra en ängel eller ängelvingar och skriva något fint till, och tillägna den min mormor eftersom hon älskade änglar, samlade på dem och själv var den bästa människan som funnits, precis som en ängel =)

Japanska och kinesiska tecken är också väldigt vackra, så jag skulle kunna tänka mig att vara härligt mainstream och göra något sådant också.

Som sagt, många idéer och tankar, som verkligen tål att tänkas
på innan man lägger sig under nålen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0