Böcker

Äntligen har mina 3 första böcker kommit! Skönt att jag har några sidor att läsa nu då...

Idag har varit en bra och intressant dag på högskolan! Vi hade en föreläsning om Idéhistoria, alltså den sista av tre, där vi fick läsa oss om vilka filosofier, tankar och teorier människor hade från antiken fram till idag. Kanske inte vad en sjuksköterska jobbar med men det bakades samman med medicinhistoria, plus att det var jäkligt intressant och roligt att fräscha upp den gamla gymnasiehistorian. Fast detta är ju som sagt högskolan så det var på en ganska mycket högre nivå. Många nya ord och begrepp. Men jag läser för att lära mig, eh?

Sedan jag kom hem vid 18 har jag suttit och renskrivit mina anteckningar från måndagens och tisdagens föreläsningar, och nu har jag skrivkramp!! Så jag unnar mig en kopp kaffe, lite kakor och internettid. ska strax bädda ner mig i soffan och läsa kapitel 23 i Grundläggande omvårdnad del 4. Jihaaa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0