16.43

Jag jobbade natten till idag, och då brukar jag ju blogga ganska flitigt, men nu förstår ni hur stor skillnad det är mellan de olika avdelningarna :) Hann sätta mig vid datorn kanske 3 gånger och surfa i 10 minuter varje gång, sedan var det iväg på larm igen. Men det är så goa jobbarkompisar och vi har verkligen trevligt tillsammans, så natten gick jättefort. Inatt är jag antagligen på en av de lugnare avdelningarna så jag har med lite böcker att läsa, bl.a. Wiklund som jag inte är klart med än och Kulturmöten, men den är sååå intressant, älskar sådana böcker. Kan tänka mig att arbeta med sådant som sjuksköterska efter några år när man inte orkar med akuten eller psyk längre! Har inte riktigt grepp om hur en sjuksköterska kan jobba med socialkultur och främjning av integration men på något sätt går det säkert att få ihop? För det verkar verkligen intressant! Kanske drar iväg till Afrika och jobbar, eller något sådant och skriver en avhandling på det? :O :D Stora planer! Men man ska ha mål, annars blir det liksom lite tråkigt.

Nu har jag iallafall packat träningsväskan och ska köra ett Step-pass innan jobbet, och imorgon ska jag läsa hela dagen (när jag väl vaknar till liv) och sedan förhoppningsvis träffa Helena en sväng. På lördag blir det kvalitetstid med pappa och hans vänner på Nefirtiti där hans barndomskompis ska spela! Sedan blir det mer läsning på söndag eftersom vi har vårat andra seminarium på måndag, men det ska bli skoj!

Hoppas ni har ett bra veckoslut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0