12.53

Förlåt folks, att jag uppdaterar så dåligt. När jag för en gång skull är hemma så är jag för bakis för att använda datorn, eller för busy med att läsa kurslitteratur. Idag har vi egentlligen föreläsningar men jag kände att jag fick ut mycket mer om jag satt hemma och läste. Men känner att jag ligger ganska bra till ändå. Om lite mer än en månad har vi första tentan, och då ska alla böcker vara färdiglästa och helst förstådda! Så det känns ju ganska stabilt att gå igenom dem några gånger. Men det är inte så tråkigt som man kan tro, en del av böckerna är faktiskt lättlästa och riktigt intressanta. Och det är väl tur att man är intresserad av det man läser, när man ändå ska jobba med det i några år framöver (:

Jag vill verkligen läsa vidare när jag är klar med utbildningen, men kanske väntar några år först. Sedan vill jag, iallafall som det känns nu, läsa akut- eller ambulanssjukvård eller psykiatri, och kanske fortsätta med någon slags forskning efter det. Känner mig iallafall sjukt inspirerad att göra det, men vi får väl se när den dagen kommer! Kanske är alldeles för bekväm då :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0