06.19

Som 88:a är jag i princip uppvuxen med nedladdning av musik från internet. Jag är ingen stor aktör på den här marknaden men en sak, mina vänner, kan jag med största sannolikhet (för det finns inget som är absolut sant) säga - absolut ingenting kan stoppa folk från att ladda ner från internet!

Varför?
- Enda sättet att fysiskt stoppa människor att göra det skulle vara att stänga ner hela internet, hahahahaha!
- Det är gratis, och gratis är godast
- Polisen har för fullt upp med att kalla folk apajävlar och Niggerson så de hinner inte ta fast ens en procent av alla oss "bovar"
- Förlorarna är skivbolagen och artisterna, och såklart skivhandeln, men de två förstnämnda har så mycket pengar ändå, eller har du läst om att Britney gått i personlig konkurs? Den sistnämnda kan väl börja ladda ner skivorna, bränna dem och sälja det istället?
- Små, okända artister får äntligen en chans att höras och synas, och detta främjar i allra högsta grad kulturen.
- Utländsk musik blir nåbar för alla, svensk musik för utlandet = en mångkulturell värld. Win, win!
- Jag kan se Desperate Housewives hur många gånger jag vill


Kommentarer
Postat av: Helena

Där har du verkligen fnulat på bra argument min vän. Jag ska plugga in dem så jag har hållbara argument. Mohahaha!

2009-02-15 @ 22:40:40
URL: http://lyricaldream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0