Hemma

Ja, nu är jag hemma i mammas och pappas gamla villa, och igår kväll åkte pappa iväg så mamma kunde komma hem, och jag, mamma, moster, lillasyster och lillebror röjde och rensade och slängde. Gud, vad mycket saker vi har samlat på oss sedan vi flyttade hit, vad är det? 14 år sedan. Fasar inför rensningen av vinden! Men det är samtidigt himla skoj, har hittat massa saker man trodde inte fanns. Det mesta slänger vi, mamma sa åt oss att stänga av känslorna, man kan inte ta med sig allt. Men alla mina kläder då?! Jeansen som är för små sedan typ 3 år, dom kaaaanske passar någon gång igen? Släääng. Vi diskuterade om vi ska samla ihop de fina plaggen och skorna för att sälja eller ge bort, men vi orkar inte. Det är så mycket annat att göra ändå.

När de åkt hem, städade jag köket och grovköket, eftersom det är pappa och lillebror som bor här nu, och de är de skitigaste och lataste människorna jag vet. Det är därför jag inte orkar bo här nu, då hade jag inte gjort annat än att städa, tvätta, diska. Känns hemskt att skriva så, men så är det.

Längtar till 17 november då jag ska dra ner till Turkiet igen!
Och 15 december då jag och Ibo förhoppningsvis kan åka till Sverige TILLSAMMANS!
Och till våren då jag ska läsa tillsjuksköterska.
Nu måste jag bara hitta en fin lägenhet i Borås!

/K

Kommentarer
Postat av: karin f

Hej! såg att du hade kommenterat hos Kenza, jag heter också Karin, har en pojkvän i Turkiet,jag har bott därnere i ungefär ett år, och det verkar som du också kommer från göteborg? :) vart i turkiet är det din kille bor? kram

2008-10-23 @ 19:41:10
Postat av: Karin

Oj, haha, vilket sammanträffande :) I Alanya. Är du hemma i Sverige nu?

2008-10-30 @ 21:09:55
URL: http://huvudsaken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0