God jul och gott nytt år

Det var ett tag sedan, men jag tänkte börja med att berätta att jag på de senaste 24 timmarna hunnit avverka 3 ordentliga julbord! Och vi har aldrig varit särskilt hängivna för det här med att göra världens största julbord där allt som "ska" vara med, är med. Men i år blev det tydligen ändring på det.

Eftersom det är första julen sedan mamma och pappa separerade så bestämde vi oss för att fira morgonen hos mamma och eftermiddagen och kvällen med pappa. Mormor har alltid firat jul på morgonen så det passade jättebra!
Så redan igår kväll tjuvstartade vi julen och mamma och hennes kille dukade upp till ett jättestort bord med Janssons, egen inlagd sill, skinka och massa gott! Min favorit är lax =) Efteråt myste vi i soffan framför Love Actually.

I morse väcktes vi av När juldagsmorgon glimmar av mammas kille som spelade gitarr (mormor väckte oss alltid med den sången på piano). Sedan smet han ut och "köpte tidningen" eftersom Ibo aldrig sett en jultomte =) Claes gjorde ett jättebra jobb, skämtade och höll på!
Vid lunch åkte jag, mina syskon och älskling till min ena kusin som bjöd på jullunch tillsammans med resten av pappas familj, och barn och barnbarn. Ingen hade träffat Ibo innan så jag, och antagligen Ibo också, var nervösa innan vi kom dit. Allt gick jättebra =) vilket kändes så skönt! Sedan såg vi såklart på Kalle och gänget med kusinerna, och alla trackade pappa som vanligt eftersom han spelade in det en gång för många år sedan, vilket inte uppskattades =) Det ska vara på julafton!

Nu är vi hemma hos pappa, och han hade också köpt en massa julmat! Inte vad vi väntat oss, men gott var det, så nu är alla hur mätta som helst. Här fick vi också lite klappar, och jag fick den som jag skriver på nu, alltså min första egna laptop!! =)

Så det har varit en lyckad julafton, men snart är det dags att åka hem eftersom jag ska upp runt halv 5 imorgon och ge mig iväg att jobba...

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0