DAY 6: Your day

Torsdagen den 25:e november började med att jag försov mig lite, men det gjorde inte så mycket för jag skulle inte vara i skolan förrän kl 13.30. Fast det hade varit skönt att vakna tidigt och äta frukost i lugn och ro och läsa lite och så.

Samtidigt som det snöade traskade jag bort till busstationen och köpte ett nytt busskort. Jag och Anna-Karin möttes på Centralstationen för att åka tåg mot Borås. Väl där mötte vi Alexander och gick till en lärare som vi hade bokat möte med, för vad får ni veta när (om) allt går i lås! (:

Sedan tog vi bussen hem och satt och skrattade och larvade oss som man bara kan på en mörk eftermiddagsbuss till Göteborg. Helt plötsligt ramlade två damer omkull i gången på bussen, för att chauffören trampade på bromsen alldeles för hårt. Det var lite synd om dom, men sedan envisades dom med att fortsätta stå i gången och pula, så lite fick dom skylla sig själva.

Jag hade bestämt mig för att köpa ett par nya vinterskor, eftersom mina skinnkängor gått sönder ): Dom kostade en massa men nu är jag både varm och fin i flera vintrar framöver! Sedan åkte vi buss och sjöng sånger och skrattade så vi fick ont i magen, och gick och handlade lite mat.

Och nu sitter jag här och har ätit tacos och tittat på Modern Family, och ska snart sätta igång och renskriva lite föreläsningsanteckningar!

Klart godkänd torsdag. Förutom den här envetna snuvan och hostan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0