KISS THE RAIN

När jag vaknade var jag fortfarande sjuk. Min hals skrek efter lindring, huvudet bankade som aldrig förr och jag frös så jag skakade. Efter lite te och frukost på golvet framför teven läste jag några timmar i min skolbok. Jag var tvungen att åka och hämta en bok jag reserverat på biblioteket, sedan fikade jag ensam och strosade lite på Kungsgatan i regnet. Fann en vacker klocka i en inredningsaffär.



Åkte hem och åt middag hos lilla mamma med syster och moster. Mamma hade hittat en låda hos pappa som hon trodde var min. Jag kikade och där i låg alla mina skor som jag saknat så länge! Jag trodde allt var kvar i Turkiet och att det skulle bli ett helsikes slit att få hem allt. Alla mina älskade vackra skor. Sandaler, pumps, kängor. Passade på att ta med mina vinterjackor till lägenheten också. Nu fattas bara min gröna väst som jag inte minns vart jag packat ner.



Festskor! Från Turkiet, secondhandfynd samt Friis&Company.



En del åker upp på vinden med en gång.

Nu sitter jag på mitt vardagsrumsgolv, läser bloggar med öppet fönster och hör ösregnet utanför blandas med världens bästa Chet Baker i högtalarna. Nästan så man glömmer bort att man har feber.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0