monday sunny monday

Glad första, och andra advent vänner!

Startade denna soliga måndag med lussebullar som jag och Frida bakade hemma hos hennes mamma i lördags, och en stor kopp kaffe!

Veckorna fullkomligt flyger iväg såhär i praktik- och juletider! Praktiken är fortfarande lika rolig som den var i början. Jag lär mig en massa nytt hela tiden, både praktiska moment och faktamässigt. Det känns extra skönt de gånger man stöter på sådant som vi läst i kurslitteraturen, för då kan man se helheten och få lite djup i hela det året som vi faktiskt lämnar bakom oss snart. Nu har jag varit ledig lördag och söndag, och även idag, så nu är det dags att sätta igång med VFU-uppgifterna som ska vara inne precis efter nyår. Lika bra att få det gjort, vill gärna ha lite jullov :)


Kommentarer
Postat av: Em - Mamma till Malva, 090925.

Calle sjöng felfritt genom sina första två låtar och hade härlig energi. Eriks första låt var riktigt sur på alltför många håll och kanter och nej, för mig vann han inte andra omgången. Han sjunger TSMGO bra, passar hans röst, men jag finner honom bara så sjukt slätstruken och tråkig. Enda gången jag hajat till och faktiskt fått gåshud av Erik var när han sjöng Run to the Hills. Vinnarlåten passade Eriks röst mycket bättre, men i mina ögon levererade Calle mer på den känslomässiga sidan.



Det var ju ganska väntat att Erik skulle vinna och han är absolut inte dålig, tvärtom, och ska man titta på helhetsbilden av alla framträdanden förtjänade han verkligen att vara i final. Misunnar honom inte segern alls, men jag tycker inte att just gårdagen var hans starkaste kväll :)



Tjipp!

2009-12-12 @ 19:14:38
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0