ENADE EUROPA

Snart, eller rättare sagt den 7 juni, är det dags för flera europeiska länder att gå till val för att utse våra ledamöter till Europaparlamentet. Jag vill inte påstå att jag är speciellt påläst hur det fungerar eller vad man ens kan rösta på, men jag vill ändå slå ett slag för att alla ska rösta! Googla, läs, och lär. Det är våran medborgerliga plikt att säga vad man tycker, och vem man vill ska styra, för vare sig man vill det eller ej så har Europaparlamentet stooort inflytande på Sverige, och självklart på resten av Europa.

För min del så kommer miljöfrågorna att stå i fokus när jag väljer, eftersom att det är det viktigaste området som jag tycker att EU ska arbeta med. Sjukvård, skola och djurhållning tycker jag gott att svenska riksdagen ska ha hand om, men vi kommer aldrig att få några stora förändringar ur miljösynpunkt utan krafttag som omfattar flera länder tillsammans.

VOTE FOR LIFE!
Eller något...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0