Give me energy

"Det skulle gå att säga mycket om Maud Olofssons kappvändande - som hon snurrar med kappan, skulle hon personligen kunna driva ett par vindkraftverk."

Haha, troligtvis inte, men väldigt roligt sagt! Jag är inte speciellt inbiten i politiska frågor, men tycker det är väldigt roligt att hänga med, och speciellt i miljödebatten. Alldeles nyligen gick jag och mamma med i Greenpeace, vilket känns väldigt bra. Greenpeace är nu i och för sig emot kärnkraftverk, vilket jag inte är.

Det är inte så att jag vill bygga ut kärnkraften så att den försörjer hela landet med el, men jag tycker att det är ett bra och miljövänligt alternativ så länge, tills vi kan bygga ut t ex vindkraft och vattenkraft, och kanske hittar nya förnybara energikällor. Satt och kollade på Maud på 4:an i morse, där hon satt och försökte förklara sitt ställningstagande samtidigt som hon hade en flåsande Lars Ohly i nacken. Jag håller med henne, det är en svår debatt, det här med miljö och kärnkraft. Och det är det väl ingen som tvivlar på? Isåfall kan den människan träda fram med sin revolutionerande lösning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0