MY BLOODY MONDAY



Jag tog en sväng till Bokia för att handla lite nya block och pennor inför skolstarten (och för att få en paus i pluggandet!) och såg att mina favoritförfattare Roslund & Hellström blivit med ny bok! Jätteglad blev jag såklart, eftersom jag älskar deras tidigare böcker! De är väldigt realistiska och spännande, och en helt ny, men hemsk, värld öppnar sig för en. Den ena författaren har varit kriminell, suttit i fängelse och startade KRIS (Kriminellas rätt i samhället), och den andra är tidigare journalist, och tillsammans författar de otroligt spännande deckare om samhällproblem och mörka världar. Definitivt värda att läsa. Tidigare har de givit ut Box 21 (som jag inte läst ännu), Edward Finnigans upprättelse, Flickan under gatan och Odjuret, som alla fått en massa fina priser.

Självklart ville jag bara slänga mig i soffan och sluka den, men Tre sekunder får vänta lite till förmån för denna bok, som i och för sig också är realistisk men inte riktigt vad jag var sugen på nu. Eller någonsin för den delen!



Jag har faktiskt kört på min kanonbra pluggfilosofi och läst 45 minuter, tagit 15 min rast osv, men roligt är det inte!



Min bästa vän, Mr Coffee, följer mig under dagen.

Vad har ni för er en grå måndag som den här?

Kommentarer
Postat av: Helena

Vi ska kolla second hand affärer idag :D

2009-08-18 @ 10:04:21
URL: http://lyricaldream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0