Det var då det.

Nu när det snart är dags för ett nytt år att ta vid, är det roligt att tänka tillbaka på vad man har upplevt och gjort. Jag har aldrig varit duktig på att skriva dagböcker eller nyårslistor, och tänker inte börja göra det nu heller, de bästa, roligaste och viktigaste minnena har man i hjärtat.

Jag tänkte skriva att jag inte gjort så mycket under 2008, men det är ju inte heller sant. Det här året har varit det mest omvälvande och ovanliga året i mitt liv, och det beror på att jag varit bosatt utomlands, i Turkiet. Det har varit ett jobbigt, roligt, knasigt, kärleksfullt år med många härliga människor och minnen, och lika många dåliga.

Det jag ångrar mest är att jag jobbade som reseledare. Men det är också det jag är mest stolt över. Jag har också funnit en underbar pojkvän. Jag har inte pratat speciellt mycket med mina vänner från Sverige, men är väldigt tacksam för dem jag hade kvar när jag kom hem. Jag är glad att jag inte var hemma i Sverige när mamma och pappa skiljdes, för det hade blivit för jobbigt för både mig och min familj. Och så sökte jag till sjuksköterskeutbildningen och kom in, och det är därför jag ser så mycket fram emot 2009!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0