Den där Helena

Nu har vi precis kommit hem från knas-Helena där det bjöds på god kyckling och curry, lite julgodis och en bra film. Vi såg Blood Diamond, som jag sett en gång förrut, och den är ju faktiskt himla bra. Väldigt hemsk, på sitt sätt. Den är ingen typisk Hollywood-film, huvudpersonen dör till och med innan filmen nått sitt slut. Filmen handlar om en diamantsmugglare i Sierra Leone i slutet av 1990-talet, en amerikansk journalist och en lokal invånare som gör allt för att få tillbaka sin familj, och allt utspelar sig i ett land där inbördeskriget raserar människor hem och liv. Spännande och tänkvärd. Jag har inte köpt jääättemånga diamanter i mitt liv men kommer nog tänka efter både tre och tio gånger innan jag gör det någon gång i framtiden!



Hostess - sötnöt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0